Skip to content
  1. /
  2. Contact conversie optimalisatie

Contact conversie optimalisatie

Contact conversie optimalisatie

Veel bedrijven steken veel energie in het verkrijgen van meer bezoekers naar de website en naar de webshop. Om deze te verhogen vindt vooral online conversie plaats, maar een klein percentage kijkt naar de conversie van alle contactkanalen. 

Buttons, contact formulieren en aangeklikte telefoonnummers worden gemeten en geoptimaliseerd, maar de reden van contact opnemen, de bereikbaarheid en met name of elk contact naar tevredenheid wordt beantwoord, wordt veelal gezien als meetpunten voor het contactcenter. 

Op basis van onderzoek kijken onze specialisten naar het gehele traject van klik tot en met contact.

We kijken naar het verlagen van fricties, maar ook of de conversie kan worden verhoogd door op het juiste moment een contact mogelijkheid toe te voegen. Zoals toevoegen van Livechat om het abandonment percentage van de winkelwagen of toevoegen van WhatsApp voor het verlagen van de retourpercentage. 

Wist je trouwens dat het toevoegen van bijvoorbeeld WhatsApp bij de winkelwagen het conversie percentage kan verhogen tot 100%?

Onze aanpak

Na een intakegesprek starten we een grondige analyse van jouw bedrijf. Daarbij volgen wij vier fases.

In de eerste fase analyseren we de huidig aanwezige contact conversie informatie. Op basis van webanalytics, callanalytics en verder contact kwantitatieve data analyse.

In de tweede fase kijken we de huidige fricties. We maken een technische analyse en analyseren de bereikbaarheid. In deze fase worden ook kwalitatieve inzichten verzameld via o.a. klantenquetes, feedbackknoppen, exit-polls, site-polls, livechat transscripts en callcenter transscripts. In deze fase doorlopen wij ook een gebruikers onderzoek om usability fouten op te sporen. 

In de derde fase gaan we in samenwerking met de afdelingen marketing, ICT, sales en afdeling klantcontact meerdere oplossingen bedenken voor elk probleem en prioriseren volgens het PIE-model aan de hand van verschillende hypotheses.

In de vierde fase gaan we vervolgens de hypotheses valideren met testen. 

Per contact kanaal

Ook is het mogelijk om een onderzoek per contactkanaal te doen. Zoals bijvoorbeeld de telefonische bereikbaarheid. Wij analyseren de data gegevens en geven concreet advies hoe de telefonische conversie verbeteren.

Lees verde