Contact Conversie voor E-Commerce

Je bent constant bezig om meer bezoekers te krijgen naar de webshop en om hen vervolgens te converteren naar een order. Je wil vervolgens ook het retour percentage verminderen. Je gebruikt daarvoor tools ter verbetering van Adwords, de website zelf en specifiek de webshop. Zowel visueel, tekstueel als functioneel. De gemiddelde conversie in Nederland is echter tussen de 0,5% en 3%. Dit betekent dat de overige 97% niet converteert. De vraag is: waarom niet?

Meer rendement door effectief contact op het juiste moment

Het bezoek aan de webshop geeft een latente behoefte aan, anders wordt de webshop niet bezocht. Mist de bezoeker informatie, sluit het product niet aan bij de wensen, moeten ze veel moeite doen of lopen ze tegen foutmeldingen aan? Er zijn allerlei oorzaken waar bedrijven niet van op de hoogte zijn, waardoor er geen actie wordt ondernomen.

Veel bedrijven spenderen niet alleen een vermogen aan het genereren van traffic, maar ook aan optimalisatie slagen. Van A/B testen tot aan analyses van clickgedrag. Analyses vanuit kwantitatieve data.

In een normale winkel komt er op het juiste moment een verkoop medewerker op je af met de vraag: kan ik u ergens mee van dienst zijn? In veel webshops moet je zelf allerlei moeite doen om de informatie te vinden of in contact te komen met een verkoopmedewerker. Terwijl de concurrent slecht één click verwijderd is.

Waarmee we je kunnen helpen

Contact Strategie

Wat is jullie Inbound Contact Strategie? Heb je inzicht in de Customer Journey en wil je deze borgen in je organisatie? Wil je deze vervolgens meetbaar verbeteren?

Meer informatie:

Contact Ons

Chatbot

Wil je een virtuele assistent inzetten om jullie inkomend contacten via Self Service van dienst te kunnen zijn? Voor beantwoorden van eenvoudige vragen, voor vragen buiten openingstijden of alvast benodigde informatie opvragen om vervolgens de klant daarna indien gewenst op het juiste moment door te schakelen naar de juiste agent?

Lees verder:

Chatbot

LiveChat

Wil je met LiveChat hogere conversie van de winkelwagen pagina, leads genereren bij geïnteresseerde bezoekers en betere service verlenen? Tevens inzicht hebben in the Voice of the Customer en de verkregen klantinformatie uit de chats gebruiken voor retargeting?

De LiveChat software is eenvoudig op je website te installeren, zonder belasting van IT resources/kennis. Je bepaalt vervolgens op welke pages, bij welke producten, aan wie , op welk moment en bij welke voorwaarden de chat wordt aangeboden. Onze specialisten helpen je bij de inrichting en optimaal gebruik van de software.

Meer informatie:

LiveChat Service

Screen Assistentie

Wil je de bezoeker van jullie website efficiënt assistentie verlenen én tevens de sales of service conversie verhogen? Door met toestemming van de klant eenvoudig online mee te kijken en waarbij de privacy GDPR gewaarborgd is?

Meer informatie:

Screen Assistance software

Conversie Hack

Wil je de cruciale punten uit je Customer Journey inzichtelijk hebben en deze contactmomenten meetbaar verbeteren? De Conversie Hack helpt je om snel inzicht te krijgen in de effectiviteit van alle contactmomenten die je jouw klanten aanbiedt. Drempels en vragen komen aan het licht. Vervolgens helpt een helder overzicht van Quick Wins inclusief mogelijke oplossingen je om direct aan de slag te gaan met de belangrijkste verbeteringen.

Contact Conversie

Wil je de contact conversie meetbaar verbeteren? Wat is nu al meetbaar binnen jullie bedrijf? Wat is je huidige contact conversie? Wat heb je nog nodig? Wij zijn constant bezig om de contact conversie meetbaar te verbeteren. Dat doen we in de vorm van adviseur, ketenregisseur of sidekick. Al dan niet aangevuld met onze meetbare diensten zorgen wij voor een verhoging van de CRO (Contact Ratio Optimalisatie).

Wij zorgen ervoor dat op het juiste moment – als service – assistentie kan worden verleend. Net zoals in de fysieke winkel zelf. Dat kan met het toevoegen van LiveChat bij producten of bij het afrekenen. Ook is het mogelijk om eerst selfservice te geven via een Chatbot om vervolgens indien gewenst op het juiste moment door te verbinden met een online verkoper. Dat kan een verkoop medewerker zijn van het bedrijf zelf of verkoop medewerkers van een externe contactcenter die gespecialiseerd in sales conversie via livechat.

Tip voor de collega’s

DE KRACHT VAN CONTACT MANAGEMENT VOOR ANDERE VAKGEBIEDEN

contactons.nl-voor-wie-cx-teams
ContactOns Marketing
ContactOns ICT
ContactOns KCC

Maak kennis met ons team van specialisten

Maak kennis met één van onze specialisten. Wij informeren en adviseren je graag over de mogelijkheden om te stimuleren dat er effectief contact wordt opgenomen met het bedrijf. Gedurende de samenwerking met ContactOns kan je rekenen op een team van ervaren en gedreven specialisten.

Contact Ons

Heb je vragen over de kracht van Contact Conversie Management, neem dan contact op met Richard de Beijer. Hij zal binnen 1 werkdag uw vraag beantwoorden.

Richard de Beijer

  • ContactOns
richard de beijer

Mail Ons