Skip to content

Wil je een eenduidige klantcontact beleving over alle kanalen heen?

Omnichannel strategie

  1. /
  2. Strategie
  3. /
  4. Omnichannel strategie

Omnichannel strategie

De klant neemt contact op met het voorkeurskanaal welke op dat moment wenselijk is. Dat kan de ene keer de telefoon zijn bij bijvoorbeeld een klacht, de andere keer een online interactie bij bijvoorbeeld algemene vragen. Of de klant wordt vanuit een marketing post getriggerd door instagram, komt vervolgens op de website en wil persoonlijk advies via WhatsApp en neemt na de koop nog telefonisch contact op. 

Dat betekent dus dat het noodzakelijk is dat je als bedrijf de verschillende contactkanalen op elkaar afstemt. Dat je eenduidig bent in communicatie. Dat je aansluit bij de verwachting van de klant bij elk kanaal (directe beantwoording bij LiveChat en Telefonie en bijvoorbeeld indirect bij WhatsApp).

73%

Wist je trouwens dat 73% van de consumenten aankopen doen op een omnichannel manier?

Dat betekent dat de afdelingen marketing, sales , ICT en klantcontact in nauwe samenwerking ervoor moeten zorgen dat klanten naar tevredenheid op het juiste moment en eenduidige manier via het gewenste kanaal geholpen worden. Want de concurrentie is slechts één klik verwijderd.

Onze aanpak

Na een intakegesprek starten we analyse van jouw organisatie en via welke kanalen klanten antwoord krijgen op hun vragen en op welke manier ze graag worden geholpen.

De basis van deze strategie is natuurlijk de klantreis. Per fase van het klantcommunicatie proces maken we inzichtelijk welke verwachting de klant heeft en welke knelpunten er zijn. Als je organisatie al een klantreis en/of een klantcontact strategie heeft, dan sluiten we de kanaal strategie hierop aan.

Op het moment dat de omnichannel strategie in kaart is gebracht heb je een praktisch plan van aanpak in handen waarmee de afdelingen marketing, sales en klantcontact direct aan de slag kunnen.