Skip to content

Wil je een eenduidige klantcontact beleving over alle kanalen heen?

Omnichannel strategie

  1. /
  2. Strategie
  3. /
  4. Omnichannel strategie

Omnichannel strategie

Een omnichannel-strategie is altijd gebaseerd op twee uitgangspunten: de klant centraal zetten en klantgedrag begrijpen. De demografie van klanten bepaalt hoe ze met een merk willen omgaan en hoe ze contact willen leggen. Ook hebben klanten vaak een specifieke, persoonlijke voorkeur voor het gebruik van bepaalde kanalen of touchpoints – afhankelijk van waar het gesprek over zal gaan. Bottom line is dat je klanten tegemoet moet treden op de plek waar zij zich bevinden. 

Dat heeft consequenties voor eenduidige communicatie via de verschillende contact kanalen en het gebruik van ondersteunende klantcontact software. 

73%

Wist je trouwens dat 73% van de consumenten aankopen doen op een omnichannel manier?

Dat betekent dat de afdelingen marketing, sales , ICT en klantcontact in nauwe samenwerking ervoor moeten zorgen dat klanten naar tevredenheid op het juiste moment en eenduidige manier via het gewenste kanaal geholpen worden. Want de concurrentie is slechts één klik verwijderd.

Onze aanpak

Na een intakegesprek starten we analyse van jouw organisatie en via welke kanalen klanten antwoord krijgen op hun vragen en op welke manier ze graag worden geholpen.

De basis van deze strategie is natuurlijk de klantreis. Per fase van het klantcommunicatie proces maken we inzichtelijk welke verwachting de klant heeft en welke knelpunten er zijn. Als je organisatie al een klantreis en/of een klantcontact strategie heeft, dan sluiten we de kanaal strategie hierop aan.

Op het moment dat de omnichannel strategie in kaart is gebracht heb je een praktisch plan van aanpak in handen waarmee de afdelingen marketing, sales en klantcontact direct aan de slag kunnen.

Ben je overtuigd?

Contact ons en maak gebruik van onze kennis, onze ervaring en ons netwerk. Wij informeren en adviseren je graag over de mogelijkheden van offline en online contact conversie voor jouw bedrijf.