Skip to content

Hoe makkelijk kan de klant in contact komen en blijven met jouw bedrijf?

Inbound strategie

  1. /
  2. Strategie
  3. /
  4. Inbound strategie

Inbound strategie

Vanwege de strengere regelgeving is het steeds moeilijker om klanten actief – en zonder toestemming – te benaderen. Dat houdt in dat inbound steeds belangrijker wordt. Het gaat nu om de kunst de klant te verleiden om vooral in contact te komen en blijven met jouw bedrijf. Daarnaast worden klanten veeleisender en verwachten dat je gewoon bereikbaar bent wanneer zij contact opnemen. 

51%

Wist je trouwens dat 51% van de bezoekers een online transacties afbreekt als hun vragen niet snel worden beantwoord?

Dit betekent dat de afdelingen marketing, sales , ICT en klantcontact in nauwe samenwerking ervoor moeten zorgen dat klanten op het juiste moment en eenduidige manier via het gewenste kanaal geholpen worden. Want de concurrentie is slechts één klik verwijderd. Onze strategen helpen je aan een klantgerichte inbound strategie die bijdraagt aan een succesvolle transformatie.

Onze aanpak

Na een intakegesprek starten we een grondig assessment van jouw bedrijf en een analyse van de inbound activiteiten met nadruk op contact conversie. Deze worden getoetst aan de klantbehoefte en doelstellingen van het bedrijf.

We analyseren de huidige inbound marketing activiteiten, zoals SEO, Voice Search, SEA en Social tot en met de mogelijkheden om contact op te nemen via bij landingspagina’s, het winkelmandje of via de contact pagina. Daarbij checken we de behoefte voor selfservice en persoonlijke interactie met de medewerkers. 

De resultaten die hieruit volgen vertalen we naar een praktische plan van aanpak.