Skip to content

Wil je sales verbeteren door het gesprek aan te gaan met de klant?

Conversational strategie

  1. /
  2. Strategie
  3. /
  4. Conversational strategie

Conversational strategie

Met conversational klantcontact help je potentiele klanten met de klantreis met conversie naar sales via realtime gesprekken. Vanuit marketing communicatie wordt getracht proactief met hen in contact te komen. Daarnaast worden klanten op deze persoonlijke manier geholpen bij de aankoop van een product of een dienst. Daarbij wordt gebruik gemaakt van real-time contactkanalen zoals telefoon, livechat en messaging apps als dan niet ondersteund door chatbots.

82%

Wist je trouwens dat 82% van de consumenten een direct persoonlijke response belangrijk vindt – ook online?

Je ziet hierdoor dat de afdelingen marketing, sales en klantcontact nauw gaan samenwerken. Met als doel dat de klant bij de klantreis op het juiste moment en op een eenduidige manier via het gewenste contactkanaal wordt geholpen. Klantcontact wordt op deze manier steeds minder een kostenpost maar juist de manier om de sales conversie te verbeteren. Onze strategen helpen je graag aan een conversational strategie welke bijdraagt aan de sales doelstellingen. 

Onze aanpak

Na een grondig intake gesprek starten we een assessment van jouw bedrijf en een analyse van de huidige marketing communicatie en de huidige online sales conversie met daarbij de huidige rol van de afdeling klantcontact. Deze worden getoetst aan de klantbehoefte en de doelstellingen van het bedrijf.

We analyseren de huidige inbound marketing activiteiten, zoals SEO, Voice search, SEA en Social tot en met de mogelijkheden om contact op te nemen via landingspagina’s, het winkelmandje of  contact pagina. Daarbij wordt gekeken naar de gewenste contactkanalen en de behoefte aan selfservice en de persoonlijke interactie van de medewerkers.

De resultaten die hieruit volgen vertalen we naar een praktische plan van aanpak.