Skip to content

Wil je sales verbeteren door het gesprek aan te gaan met de klant?

Conversational strategie

  1. /
  2. Strategie
  3. /
  4. Conversational strategie

Conversational strategie

Klanten hebben er een hekel aan om in herhaling te moeten vallen, en al helemaal aan in de wachtstand te worden gezet terwijl een agent naar informatie zoekt die direct beschikbaar zou moeten zijn. 

Gelukkig is er gespreksgerichte (“conversational”) klantenservice: de mogelijkheid om snelle, gepersonaliseerde, ononderbroken service te bieden voor, tijdens en na de aankoop van een product of dienst. 

Daarbij wordt gebruik gemaakt van real-time contactkanalen zoals telefoon, livechat en messaging apps, eventueel ondersteund door chatbots.’

70%

Wist je trouwens dat 70% van de klanten een gespreksgerichte klantervaring verwachten wanneer ze contact hebben met bedrijven. Dat zijn niet alleen Gen Z en millennials. 67% boven de 40 geeft de voorkeur aan soepele, gespreksgerichte interacties met bedrijven.

Je ziet hierdoor dat de afdelingen marketing, sales en klantcontact nauw gaan samenwerken. Met als doel dat de klant bij de klantreis op het juiste moment en op een eenduidige manier via het gewenste contactkanaal wordt geholpen. Klantcontact wordt op deze manier steeds minder een kostenpost maar juist de manier om de sales conversie te verbeteren. 

Onze strategen helpen je graag aan een conversational strategie welke bijdraagt aan de sales en service doelstellingen. 

Onze aanpak

Na een grondig intake gesprek starten we een assessment van jouw bedrijf en een analyse van de huidige marketing communicatie en de huidige online sales conversie met daarbij de huidige rol van de afdeling klantcontact. Deze worden getoetst aan de klantbehoefte en de doelstellingen van het bedrijf.

We analyseren de huidige inbound marketing activiteiten, zoals SEO, Voice search, SEA en Social tot en met de mogelijkheden om contact op te nemen via landingspagina’s, het winkelmandje of  contact pagina. Daarbij wordt gekeken naar de gewenste contactkanalen en de behoefte aan selfservice en de persoonlijke interactie van de medewerkers.

De resultaten die hieruit volgen vertalen we naar een praktische plan van aanpak.

Ben je overtuigd?

Contact ons en maak gebruik van onze kennis, onze ervaring en ons netwerk. Wij informeren en adviseren je graag over de mogelijkheden van offline en online contact conversie voor jouw bedrijf.