Skip to content

Wil je de touchpoints inzichtelijk en meetbaar verbeteren?

Klantreis strategie

  1. /
  2. Strategie
  3. /
  4. klantreis strategie

Klantreis strategie

De klantreis wordt gevormd door de vele touchpoints. Er zijn tegenwoordig namelijk vele manieren waarop een klant in contact kan komen met een bedrijf, product of dienst. Het volledige klanttraject wordt bepaald door de verschillende contactmomenten zowel voor, tijdens en na de koop. Daarbij kijken we naar de zowel de online als voice klantreis

63%

Wist je trouwens dat 63% van de consumenten aangeven dat de beste merken zijn welke de verwachtingen gedurende de gehele klantreis overtreffen?

Een bedrijf kan optimaal inspelen op elke klantreis, alleen als Marketing, Customer Service en Operatie volledig op elkaar afgestemd zijn. Ze hebben in nauwe samenwerking de verantwoordelijkheid om ervoor zorgen dat klanten naar tevredenheid op het juiste moment en eenduidige manier via het gewenste kanaal geholpen worden. Want de concurrentie is slechts één klik verwijderd. 

Onze aanpak

Na een intakegesprek starten we analyse van jouw organisatie en een analyse van de huidige klantreizen. Onze strategen kunnen je helpen met het opzetten en uitvoeren van de juiste strategie om de touchpoints van je klanten te verbeteren.

De analyse maken we via een kwantitatief en kwalitatief onderzoek, waarbij we ons concentreren op de meest waardevolle doelgroep. 

Op het moment dat de klantreis in kaart is gebracht heb je een praktisch plan van aanpak in handen waarmee de afdelingen marketing, sales en klantcontact direct aan de slag kunnen.