Skip to content

Wil je meer weten over contact conversie oplossingen voor de klantenservice?

Klantenservice oplossingen

Klantenservice oplossingen

Je begrijpt als geen ander het belang van klantcontact. De afdeling klantenservice wordt steeds meer gezien als het hart van de organisatie. Waar in het verleden de afdeling vooral werd ingezet voor het beantwoorden van algemene vragen, klachten of servicevragen na de koop wordt de expertise van de afdeling steeds meer ingezet bij de totale customer journey. 

Waar voorheen de afdeling voornamelijk de telefonische beantwoording of e-mail afhandeling deed, is het nu ook online beantwoording via bijvoorbeeld Livechat en WhatsApp. Daarnaast wordt er steeds meer gestuurd op KPI’s, zoals NPS, CES en FTA. Standaard vragen worden steeds meer beantwoord door Chatbots. Hierdoor verandert de vaardigheden van de klantenservice medewerker. 

Van kostenpost tot
verdienmodel en kenniscentrum

Klanten nemen contact op met via hun gewenste contactkanaal. Afhankelijk van de aard en het moment kan dat de ene keer bijvoorbeeld via WhatsApp zijn en de andere keer via de telefoon. Als organisatie is het daardoor van belang om te niet kiezen voor één platform, zoals WhatsApp, Facebook Messenger, LinkedIn etc.. Wat wel belangrijk is, is dat de content overal consistent is. Dat bijvoorbeeld de openingstijden overal hetzelfde zijn. ‘Wij zien dat de vragen per platform verschillen. Aan de hand daarvan kun je de informatie die je op dat platform aanbiedt aanpassen. 

De situatie waar we nu naartoe groeien zijn duurzame klantrelaties die via één-op-één kanalen worden opgebouwd. Klantenservice afdelingen kunnen daardoor van kostenpost uitgroeien tot verdienmodel en kenniscentrum. ‘Technologie stelt ons steeds beter in staat om via ieder gewenst kanaal steeds sneller steeds complexere klantvragen te beantwoorden. Dat betekent een enorme verbetering van de toegankelijkheid van organisaties. De klantvraag staat centraal en het is aan de organisatie om zo snel en goed mogelijk een antwoord te geven. ContactOns kan hierbij helpen, met technische oplossingen, maar ook met het analyseren van data om een pasklare oplossing te bieden. 

Contact ons voor contact conversie oplossingen voor klantenservice

Contact ons voor oplossingen voor contact conversie voor de klantenservice voor jouw bedrijf. We informeren je over de mogelijkheden en maken een voorstel op maat. Na akkoord zorgen wij voor de on boarding. Nadat de dienst is aangesloten helpen we je bij het optimaal gebruik van de dienst.