Maak je contactpagina interactief en persoonlijk

Contact ons. Contactpagina

Voor veel bedrijven is een contactpagina de belangrijkste reden dat ze een website hebben. Voor anderen filtert of beheert de contactpagina alle binnenkomende contact aanvragen. Door de juiste informatie op deze contactpagina’s te vermelden verbetert de gebruikservaring en de conversie aanzienlijk. 

Er is natuurlijk meer dan één manier om naar een contactpagina te kijken. Sommige bedrijven gebruiken hun contactpagina om klanten naar hun klantenservice te leiden, andere vullen hun contactpagina met call to actions en leiden bezoekers naar het verkoopteam.

Denk eerst goed na waarom de contactpagina wordt bezocht en wat de reden kan zijn van contact opnemen. Sommige mensen hebben de voorkeur voor bellen en anderen willen liever e-mailen. Anderen willen direct contact en in eerste instantie anoniem online. Wij raden aan om alle gewenste contact kanalen aan te bieden. 

Het klinkt misschien voor de hand liggend maar informeer de bezoekers wanneer en waarvoor ze contact kunnen opnemen. Dus vermeldt de openingstijden en wat ze na openingstijden nog kunnen verwachten. Door iets uit te leggen van het contactbeleid kan je de verwachtingen beheren en teleurstellingen voorkomen.

Voeg vervolgens geweldig call-to-action toe aan je contactpagina. Dat kan een knop zijn onderaan je contact formulier maar ook een telefoonnummer dat op een prominente plek wordt weergegeven. Zorg wel dat het meteen duidelijk is wat je wilt dat je bezoeker doet op de contactpagina. 

Interactieve en persoonlijke contact pagina

Een vernieuwende manier om je bezoeker te helpen om contact op te nemen met de juiste afdeling, over het juiste product of met de juiste contact persoon is door de contact pagina interactief en persoonlijk te maken. Door de techniek van een Chatbot te combineren met de contactpagina bied je via een eenvoudige interactieve manier de mogelijkheid om persoonlijk contact op te nemen.

Wil je meer weten over hoe zo’n interactieve contactpagina eruit ziet en werkt? Lees verder >