Wil je WhatsApp inzetten voor je bedrijf?
WhatsApp voor bedrijven
- Advies
- Implementatie
- Combinatie
- Optimaal gebruik
WhatsApp voor bedrijven
Wil je met WhatsApp een hogere conversie van de winkelwagen pagina, een hogere gemiddelde orderwaarde, leads genereren bij geïnteresseerde bezoekers, koopobstakels wegnemen en betere service verlenen? Tevens inzicht hebben in the Voice of the Customer? Dat kan via WhatsApp speciaal voor bedrijven.

WhatsApp heeft voor bedrijven de dienst WhatsApp for business ontwikkeld. Daarmee heb je als bedrijf een waardevol en effectieve tool om je klantenservice te versterken en de bedrijfsresultaten te verbeteren. WhatsApp is na telefonie het populairste communicatie kanaal ter wereld.
Verschil WhatsApp en
WhatsApp for Business of API

- Zakelijk gebruik mogelijk
- Eén gebruiker
- Geen scheiding zakelijk en prive
- Geen automatische meldteksten
- Geen afwezigheid melders
- Geen openingstijden

- Voor kleine bedrijven
- Eén gebruiker
- Scheiding zakelijk en prive
- Welkom teksten
- Afwezigheidmelder
- Openingstijden
- Geen integratie mogelijkheden
- Beperkte statistieken

- Voor alle bedrijven
- Meerdere gebruikers
- Welkom teksten
- Afwezigheidmelder
- Openingstijden
- Integratie mogelijkheden
- Volledige statistieken
- In combinatie Chatbot
- Klantcontact software
De kracht van WhatsApp voor Business
Persoonlijk Beter Bereikbaar
Als bedrijf ben je met WhatsApp bereikbaar via het meest gebruikte contact kanaal. Door de interactie te automatiseren bied je de mogelijkheid tot selfservice en zorg je voor effectief direct persoonlijk contact op het juiste moment.
Betere Conversie
WhatsApp for Business zorgt voor een betere omzet, het verlagen van de abandonement rate bij een online aankoop, een betere service, lager aantal telefoongesprekken, lagere retour percentages en een hogere klanttevredenheid.
Beveiligd berichtenkanaal
WhatsApp is een online dienst welke GDPR compliant is en beveiligd is met WhatsApp’s end-to-end encryptie.
Verbeter je klantenservice en support
Verbeter je klantenservice en support
Met één centraal dashboard. Als agent en als klantenservice team kan je meteen aan de slag zonder dat er development vaardigheden benodigd zijn.
Via skill based routing wordt het gesprek direct doorgezet naar het juiste team of de juiste medewerker op het juiste moment.
Met WhatsApp business account kan je ook quick replies instellen, je adres tonen, openingstijden aangeven en een link naar je landingspagina plaatsen.


Verbeter je marketing campagnes
Verbeter je marketing campagnes
WhatsApp Business is een permission based dienst. Je kan klanten dus zonder toestemming niet benaderen. Wel is het mogelijk om WhatsApp als call to action in te zetten in combinatie met online advertenties of zichtbaar te plaatsen bij Facebook, Instagram em Messenger Stories of in de overzicht lijn. Het is ook mogelijk om WhatsApp in te zetten bij het winkelmandje in de webshop, voor vragen over het product of levering. Daarmee wordt de abandonement rate enorm verlaagd en ook het percentage retouren.
Verbeter je sales met WhatsApp
Verbeter je sales met WhatsApp
Webshops missen kansen door updates en bevestigingen via e-mail te sturen, terwijl openingspercentages onder de 30% liggen. WhatsApp biedt een effectiever alternatief met snelle, gepersonaliseerde orderbevestigingen die vertrouwen opbouwen, klanten blijven betrekken en omzet verhogen via cross-sells en upsells. Deze berichten hebben openingspercentages van meer dan 90% en maken directe, eenvoudige communicatie mogelijk. Dit zorgt voor een betere klantbeleving en meer omzet.

WhatsApp Contact Conversie
89%
Van de klanten verwacht een reactie binnen 24 uur.
60%
Minder terugbel verzoeken
100%
WhatsApp biedt sales conversie tot 100%.
90%
Het engagement percentage van WhatsApp.
WhatsApp voor meerdere gebruikers via één inbox
- Wij helpen je bij de aanvraag van een nieuw WhatsApp nummer bij Meta of migratie van het huidige WhatsApp nummer.
- Wij zorgen voor de aanvraag, activering en de inrichting van het WhatsApp API nummer op het Engagement Platform, zodat de berichten via één centrale inbox beantwoord kunnen worden.
- Na activatie geven wij een training van de online selfservice module. Daarmee kan je berichten aanpassen, de gesprekken routeren naar de juiste medewerker, taggen en bewaren.
- Voor WhatsApp geldt een reactietijd van 24 uur. Buiten dit Window moet opnieuw toestemming worden gevraagd met de klant via service templates. Ook is het mogelijk om pro-actief in contact te komen met marketing templates.
- Vanaf het eerste moment heb je een vast aanspreekpunt voor advies, implementatie en optimaal gebruik van WhatsApp voor Business.

Slimme combinatie toepassingen met WhatsApp

Webshop order bevestiging
Email bevestiging heeft een open rate van 30% Verhoog open-rate naar 90% (!) door gebruik van WhatApp bij Woocommerce, Shopify en Magento webshops.

Google Ads naar WhatsApp
Verhoog de conversie met in het bericht door de gebruiker eerst door zetten naar WhatsApp om vervolgens de conversie te verhogen via juiste communicatie opvolging.

Verhogen conversie Abandon Carts
Stuur automatische gepersonaliseerde berichten 1, uur 12 uur na verlaten winkelwagen naar WhatsApp met 98% openingspercentage. Met 30% terugwin mogelijkheid.

WhatsApp & Chatbot AI
Bereikbaar zijn via WhatsApp voor klantvragen buiten openingstijden en waarbij meer dan 80% al wordt beantwoord door een AI Chatbot.
Aanvraag, implementatie en
optimaal gebruik in 5 stappen
Aanvraag of migratie WhatsApp nummer
Activering Engagement Platform (inbox)
Online training Selfservice portal
Add-on: Flowbot, Chatbot en Call Deflection
Vaste adviseur
Wat kost WhatsApp voor Business?
Essential
vanaf-
5 gebruikers
-
Omnichannel inbox
-
Alle kanalen (excl. Voice)
-
Web Widget
-
Ondersteuning per e-mail
Tot 5 extra gebruikersplekken
100 gesprekken
€18 / maand per extra gebruiker
€18 per 100 extra gesprekken
Boost
vanaf-
Regels en automatisering
-
Rapportage
-
White labelling
-
Aanpasbare rollen
-
Ondersteuning berichten
∞ extra gebruikersplekken
300 gesprekken
€30 / maand per extra gebruiker
€18 per 100 extra gesprekken
Pro
vanaf-
Alle integraties
-
Workload balancing
-
Twee - staps verificatie
-
Live Chat onderstening
-
Telefonie ondersteuning
∞ extra gebruikersplekken
1000 gesprekken
€50 / maand per extra gebruiker
€18 per 100 extra gesprekken
1- Aanvraag en toekenning Meta
Voor de aanvraag en toekenning van een WhatsApp nummer dient een mobiel nummer te worden aangevraagd en geactiveerd bij een telecom provider. Dit kan ook prepaid zijn. Dit nummer wordt vervolgens aangemeld bij Meta Business Manager.
2- Eenmalige kosten
Voor activering van het Whatsapp API nummer op het Engagement platform geldt een dagdeel on-boarding tarief van 500,- euro (tot 4 uur) via een dedicated onboarding specialist. Opvolging onboarding en ad hoc sessies inclusief training van de agents geldt een tarief van 1.000,- euro (tot 8 uur).
3- WhatsApp tarieven, per gesprek
Elke maand zijn de eerste 1000 WhatsApp gesprekken gratis. Voor andere soorten gesprekken worden kosten in rekening gebracht volgens tarieven van WhatsApp.
4- Kosten per outbound bericht
De kosten per WhatsApp bij gebruik van een template voor standaard outbound berichten bedraagt voor Marketing WhatsApp berichten binnen Nederland €0,13 per bericht en Service berichten €0,07 per bericht.
Contact ons voor WhatsApp Business
Contact ons voor een vrijblijvende demo van WhatsApp Business voor meerdere gebruikers via één inbox je bedrijf. In 30 minuten informeren we je over de mogelijkheden en maken vervolgens een voorstel op maat. Na akkoord zorgen wij voor de on-boarding. Nadat de dienst is aangesloten helpen we je bij het optimaal gebruik van de dienst.
