Skip to content
Wil je WhatsApp inzetten voor je bedrijf?

WhatsApp voor bedrijven

WhatsApp voor bedrijven

Wil je met WhatsApp hogere conversie van de winkelwagen pagina, een hogere  gemiddelde orderwaarde, leads genereren bij geïnteresseerde bezoekers, koopobstakels wegnemen en betere service verlenen? Tevens inzicht hebben in the Voice of the Customer? Dat kan via WhatsApp speciaal voor bedrijven.

WhatsApp heeft voor bedrijven de dienst WhatsApp for business ontwikkeld. Daarmee heb je als bedrijf een waardevol en effectieve tool om je klantenservice te verstreken en bedrijfsresultaten te verbeteren. WhatsApp is na telefonie het populairste communicatie kanaal ter wereld.

Verschil WhatsApp en
WhatsApp for Business of API

whatsapp-logo-contactons.nl
whatsapp-business-logo-contactons.nl
whatsapp-api-logo-contactons.nl

De kracht van WhatsApp voor Business

Persoonlijk Beter Bereikbaar

Met WhatsApp zijn klanten zijn sneller te bereiken vanuit Marketing en Service oogpunt. Als bedrijf ben je WhatsApp bereikbaar via het meest gebruikt contact kanaal. Door de interactie te automatiseren biedt je de mogelijkheid tot selfservice en zorg je voor effectief direct persoonlijk contact op het juiste moment.

Betere Conversie

WhatsApp for Business maakt makkelijker op specifieke informatie op te vragen. Het zorgt voor betere omzet, het verlagen van de abandonement rate bij een online aankoop, een betere service, lagere aantal telefoongesprekken, lagere retour percentages en een hogere klanttevredenheid. 

Beveiligd berichtenkanaal

WhatsApp is een online dienst welke GDPR compliant is en beveiligd is met WhatsApp’s end-to-end encryptie.

Verbeter je klantenservice en support

Verbeter je klantenservice en support

Met één centraal dashboard. Als agent en als klantenservice team kan je meteen aan de slag zonder dat er development vaardigheden benodigd zijn.

Via skill based routing wordt het gesprek direct doorgezet naar het juiste team of de juiste medewerker op het juiste moment.  

Met WhatsApp business account kan je ook quick replies instellen, je adres tonen, openingstijden aangeven en een link naar je landingspagina plaatsen. 

Verbeter je marketing campagnes

Verbeter je marketing campagnes

WhatsApp Business is een permission based dienst. Je kan klanten dus zonder toestemming niet benaderen. Wel is het mogelijk om WhatsApp als call to action in te zetten in combinatie met Online advertenties of zichtbaar te plaatsen bij Facebook, Instagram em Messenger Stories of in de overzicht lijn.Het is ook mogelijk om WhatsApp in te zetten in de winkelmand, voor vragen over het product of levering. Daarmee wordt de abandonement rate van de winkelmand enorm verlaagd als ook het percentage retouren.

Verbeter je sales met WhatsApp shoppingtool

Verbeter je sales met WhatsApp shoppingtool

WhatsApp heeft haar dienstverlening uitgebreid met zogenaamde winkelwagens, waardoor klanten in één keer een bestelling kunnen plaatsen bij een bedrijfsaccount. Met winkelwagens kunnen gebruikers door een catalogus bladeren, meerdere producten kiezen en de bestelling in één bericht naar het bedrijf verzenden. Deze dienst is beschikbaar in combinatie met WhatsApp voor bedrijven.

WhatsApp Shoppingtool ContactOns.nl

WhatsApp Contact Conversie

89%

Van de klanten verwacht een reactie binnen 24 uur.

60%

Minder terugbel verzoeken

100%

WhatsApp biedt sales conversie tot 100%.

90%

Het engagement percentage van WhatsApp.

Smart Combinations | WhatsApp en Chatbot

Wil je WhatsApp voor zakelijk gebruik en 24/7 interactie met de beller? Dat realiseren we door WhatsApp voor Business te combineren met de Chatbot van jouw bedrijf. Voor eenvoudige vragen met standaard antwoorden, vragen buiten openingstijden of bijvoorbeeld informatie tijdens een storing. Op deze manier kan de klant direct worden geholpen en vervolgens – indien nodig – worden doorgezet naar een live persoonlijk contact. Met Smart Combinations combineren we onderstaande diensten slim als één dienst.

Smart Combinations Whatsapp Chatbot ContactOns.nl

Ervaar het zelf

Wil je ervaren hoe de applicatie echt werkt? Maak dan een Scan van de QR code. 

Combinatie met persoonlijk contact

Via het online dashboard ziet de agent het WhatsApp chatbot gesprek en kan op elke moment het gesprek live overnemen. De WhatsApp gebruiker zelf kan natuurlijk  op elk moment kiezen voor een persoonlijk interactie. Het gesprek wordt dan doorgeschakeld naar het juiste team en de aanwezige medewerker met de juiste vaardigheden.

Start vandaag met WhatsApp voor Business

Contact ons voor een zakelijk WhatsApp Business account. We informeren je over de mogelijkheden op maat en de kosten voor jouw bedrijf. Na akkoord zorgen wij voor de onboarding van WhatsApp. Nadat de dienst is aangesloten helpen we je bij het optimaal gebruik van de dienst.