Skip to content

Wil je WhatsApp inzetten voor je bedrijf?

WhatsApp voor bedrijven

WhatsApp voor bedrijven

Wil je met WhatsApp een hogere conversie van de winkelwagen pagina, een hogere gemiddelde orderwaarde, leads genereren bij geïnteresseerde bezoekers, koopobstakels wegnemen en betere service verlenen? Tevens inzicht hebben in the Voice of the Customer? Dat kan via WhatsApp speciaal voor bedrijven.

WhatsApp voor bedrijven - ContactOns.nl

WhatsApp heeft voor bedrijven de dienst WhatsApp for business ontwikkeld. Daarmee heb je als bedrijf een waardevol en effectieve tool om je klantenservice te versterken en de bedrijfsresultaten te verbeteren. WhatsApp is na telefonie het populairste communicatie kanaal ter wereld.

Verschil WhatsApp en
WhatsApp for Business of API

whatsapp-logo-contactons.nl
whatsapp-business-logo-contactons.nl
whatsapp-api-logo-contactons.nl

De kracht van WhatsApp voor Business

Persoonlijk Beter Bereikbaar

Als bedrijf ben je met WhatsApp bereikbaar via het meest gebruikte contact kanaal. Door de interactie te automatiseren bied je de mogelijkheid tot selfservice en zorg je voor effectief direct persoonlijk contact op het juiste moment.

Betere Conversie

WhatsApp for Business zorgt voor een betere omzet, het verlagen van de abandonement rate bij een online aankoop, een betere service, lager aantal telefoongesprekken, lagere retour percentages en een hogere klanttevredenheid. 

Beveiligd berichtenkanaal

WhatsApp is een online dienst welke GDPR compliant is en beveiligd is met WhatsApp’s end-to-end encryptie.

Verbeter je klantenservice en support

Verbeter je klantenservice en support

Met één centraal dashboard. Als agent en als klantenservice team kan je meteen aan de slag zonder dat er development vaardigheden benodigd zijn.

Via skill based routing wordt het gesprek direct doorgezet naar het juiste team of de juiste medewerker op het juiste moment.  

Met WhatsApp business account kan je ook quick replies instellen, je adres tonen, openingstijden aangeven en een link naar je landingspagina plaatsen. 

Verbeter je marketing campagnes

Verbeter je marketing campagnes

WhatsApp Business is een permission based dienst. Je kan klanten dus zonder toestemming niet benaderen. Wel is het mogelijk om WhatsApp als call to action in te zetten in combinatie met online advertenties of zichtbaar te plaatsen bij Facebook, Instagram em Messenger Stories of in de overzicht lijn. Het is ook mogelijk om WhatsApp in te zetten bij het winkelmandje in de webshop, voor vragen over het product of levering. Daarmee wordt de abandonement rate enorm verlaagd en ook het percentage retouren.

Verbeter je sales met WhatsApp

Verbeter je sales met WhatsApp

Webshops missen kansen door updates en bevestigingen via e-mail te sturen, terwijl openingspercentages onder de 30% liggen. WhatsApp biedt een effectiever alternatief met snelle, gepersonaliseerde orderbevestigingen die vertrouwen opbouwen, klanten blijven betrekken en omzet verhogen via cross-sells en upsells. Deze berichten hebben openingspercentages van meer dan 90% en maken directe, eenvoudige communicatie mogelijk. Dit zorgt voor een betere klantbeleving en meer omzet.

WhatsApp Shoppingtool ContactOns.nl

WhatsApp Contact Conversie

89%

Van de klanten verwacht een reactie binnen 24 uur.

60%

Minder terugbel verzoeken

100%

WhatsApp biedt sales conversie tot 100%.

90%

Het engagement percentage van WhatsApp.

WhatsApp voor meerdere gebruikers via één inbox

Slimme combinatie toepassingen met WhatsApp

Aanvraag, implementatie en
optimaal gebruik in 5 stappen

Aanvraag of migratie WhatsApp nummer
We helpen bij de aanvraag van een WhatsApp Business nummer bij Meta of migratie van het huidige WhatsApp nummer van je bedrijf.
1
Activering Engagement Platform (inbox)
Wij activeren het WhatsApp API nummer op het Engagement Platform. We activeren de toegang en routering van de medewerkers.
2
Online training Selfservice portal
Nadat het WhatsApp API nummer is geactiveerd geven wij de online training van de selfservice portal voor de conversie rapportage en routering beheer van de WhatsApp berichten.
3
Add-on: Flowbot, Chatbot en Call Deflection
Indien gewenste helpen wij het automatiseren van WhatsApp berichten via Flowbots of Chatbots. Of zorgen we voor combinatie van telefoongesprekken in combinatie met WhatsApp berichten via Call Deflection.
4
Vaste adviseur
Na de training heb je gedurende de contractperiode een vaste adviseur voor optimaal gebruik van WhatsApp voor Business.
5

Wat kost WhatsApp voor Business?

Essential

vanaf
125 per maand
  • 5 gebruikers
  • Omnichannel inbox
  • Alle kanalen (excl. Voice)
  • Web Widget
  • Ondersteuning per e-mail

Boost

vanaf
185 per maand
  • Regels en automatisering
  • Rapportage
  • White labelling
  • Aanpasbare rollen
  • Ondersteuning berichten
Populair

Pro

vanaf
310 per maand
  • Alle integraties
  • Workload balancing
  • Twee - staps verificatie
  • Live Chat onderstening
  • Telefonie ondersteuning

1- Aanvraag en toekenning Meta
Voor de aanvraag en toekenning van een WhatsApp nummer dient een mobiel nummer te worden aangevraagd en geactiveerd bij een telecom provider. Dit kan ook prepaid zijn. Dit nummer wordt vervolgens aangemeld bij Meta Business Manager.

2- Eenmalige kosten
Voor activering van het Whatsapp API nummer op het Engagement platform geldt een dagdeel on-boarding tarief van 500,- euro (tot 4 uur) via een dedicated onboarding specialist. Opvolging onboarding en ad hoc sessies inclusief training van de agents geldt een tarief van 1.000,- euro (tot 8 uur). 

3- WhatsApp tarieven, per gesprek
Elke maand zijn de eerste 1000 WhatsApp gesprekken gratis. Voor andere soorten gesprekken worden kosten in rekening gebracht volgens tarieven van WhatsApp.

4- Kosten per outbound bericht
De kosten per WhatsApp bij gebruik van een template voor standaard outbound berichten bedraagt voor Marketing WhatsApp berichten binnen Nederland €0,13 per bericht en Service berichten €0,07 per bericht.

Contact ons voor WhatsApp Business

Contact ons voor een vrijblijvende demo van WhatsApp Business voor meerdere gebruikers via één inbox  je bedrijf. In 30 minuten informeren we je over de mogelijkheden en maken vervolgens een voorstel op maat. Na akkoord zorgen wij voor de on-boarding. Nadat de dienst is aangesloten helpen we je bij het optimaal gebruik van de dienst.

Contact ons voor een demo ContactOns.nl
Chat openen
Hi, kunnen we je helpen?