Wil je online persoonlijke interactie?
LiveChat
- Advies
- Implementatie
- Combinatie
- Optimaal gebruik
Livechat
Vind je persoonlijk advies geven aan klanten van belang? Wil je met LiveChat hogere conversie van de winkelwagen pagina, een hogere gemiddelde orderwaarde en leads genereren bij geïnteresseerde bezoekers? Maar ook koopobstakels wegnemen en betere service verlenen? Met LiveChat ben je persoonlijk online in contact en zorg je voor hogere omzet en klanttevredenheid.
Nieuwe ecommerce klanten binnen halen kost geld. Daarom is het van belang om shoppers niet met onbeantwoorde vragen de site te laten verlaten. Gemiddeld haakt meer dan 55% van jouw bezoekers af in het bestelproces. Via LiveChat treed je direct in contact met hen in de pre-sales fase. LiveChat is bij uitstek het geschikte kanaal om dit te doen. Het is laagdrempelig, snel, persoonlijk en effectief.
Verschillende
soorten LiveChat
- Dedicated Livechat Software. De chatknop is uitsluitend te zien als er daadwerkelijk een medewerker beschikbaar is.
- Hybride LiveChat Software. Hierbij is het mogelijk om de chat met eigen personeel te bemannen én tegelijkertijd door externe chat operators (bij piek overloop of buiten openingstijden).
- LiveChat API Software. Hierbij is het mogelijk om de LiveChat te combineren met een Chatbot. Op het juiste moment kan het gesprek worden overgenomen door een LiveChat agent.
De kracht van een LiveChat
Beter Bereikbaarheid
Tijdens openingstijden kan op het juiste moment het gesprek worden doorgeschakeld naar het juiste team en naar de juiste chat medewerker voor een persoonlijk gesprek. Buiten openingstijden kan gebruik worden gemaakt van automatische Chat begroeting.
Betere Conversie
LiveChat zorgt voor een reductie van onnodige e-mails en telefoongesprekken, maar ook voor 5 x hogere sales conversie ratio. LiveChat helpt bij het verlagen van onnodige retour percentages en abandonment rate van de winkelwagen.
Betere Deal
Met LiveChat op het juiste moment en bij het juiste touchpoint binnen de customer journey verhoogt de sales conversie tot wel 30%.
Verbeter je klantenservice en support
Verbeter je klantenservice en support
Met één centraal dashboard. Als agent en als klantenservice-team kan je meteen aan de slag zonder dat er development vaardigheden benodigd zijn.
De agent kan het gesprek zien met daarbij ook de pagina waar vanuit contact wordt opgenomen. Het online chat gesprek kan worden doorgeschakeld naar collega’s waarbij de chat historie en het klantprofiel wordt meegezonden.-
Verbeter je marketing campagnes
Verbeter je marketing campagnes
LiveChat is een respons dienst. LiveChat kan reactief worden gebruikt waarbij op de chatbutton gedrukt moet worden om contact te krijgen met een chat medewerker. Ook is het mogelijk om op basis van business rules de LiveChat proactief aan te bieden, zoals bij vragen in het winkelmandje bij een product vanaf een bepaald bedrag. Met chat heb je tevens inzicht in de Voice of the Customer en de verkregen klantinformatie uit de chats gebruiken voor retargetting.
Verbeter je sales conversie met LiveChat
Verbeter je sales conversie met LiveChat
Help jouw klanten 24/7 direct bij het aankoopproces met vragen over de aankoop en met een live agent en indien gewenst in combinatie met een Chatbot. doorschakeling naar een live agent. Buiten openingstijden kan via een simpele vraag en antwoord dialoog de koper indien gewenst gegevens achterlaten voor bijvoorbeeld een terugbel afspraak door een adviseur. Je hebt tevens real time zicht op klantinformatie, bezochte pagina’s waarmee je waarde volle leads kan identificeren op je website. Ook is het mogelijk om direct in de chat de deal te sluiten, zoals het maken van een afspraak, het maken van een boeking of de klant laten betalen in de Chat.
Verbeter je conversie met insights
Verbeter je conversie met insights
- Inzicht in beantwoordingspercentage, totaal aantal chats en gemiste Chats (geeft inzicht in potentieel).
- Informatie over Chat tevredenheid en klant revieuw.
- Meten van drukte van de wachtrij en abandonment wachtrij.
LiveChat Contact Conversie
85%
Van de consumenten wil dat hun probleem in één interactie wordt opgelost.
20%
Tot 20% conversie verhoging bij e-commerce.
9X
LiveChat converteert 9x zo hoog als telefonie.
73%
LiveChat heeft hoogste klanttevredenheid van alle contact kanalen.
Contact ons voor LiveChat voor je klantenservice
Contact ons voor een vrijblijvende demo van LiveChat voor je bedrijf. In 30 minuten informeren we je over de mogelijkheden en maken vervolgens een voorstel op maat. Na akkoord zorgen wij voor de on-boarding. Nadat de dienst is aangesloten helpen we je bij het optimaal gebruik van de dienst.