Event

Full service met nadruk op contact conversie

Uit onderzoek blijkt dat 75% van de leads na een beurs of evenement niet of niet effectief worden opgevolgd. De belangrijkste redenen zijn gebrek aan tijd en een onvolledig overzicht van de verzamelde leads. Daarnaast blijken veel leads te lang na het evenement te worden opgevolgd waardoor de interesse bij de mogelijke klant al weer is verdwenen of dat een concurrent u al voor is geweest.

Het geheim van een succesvol evenement

Het geheim van een succesvol evenement begint bij het nadenken over de bezoeker. Dat ligt voor de hand maar toch gebeurt dit in de praktijk vaak te weinig. Hoe krijg ik de bezoeker naar mijn stand, waar komen de bezoekers voor, wat verwachten ze van jullie en kan je dat ook waarmaken?

 

Daarnaast is het belangrijk dat de standbemanning gemotiveerd is en weet wat er van hun verwacht wordt. De tijd dat je even snel een order op een beurs schrijft is verleden tijd. Daarom is het extra belangrijk dat je tijdens de beurs nauwkeurig bijhoudt wie jullie stand bezoekt en wat voor soort lead het betreft.

Het opvolgen van de leads is meestal het grootste obstakel voor veel bedrijven. Daarom hebben we Leads24 bedacht, een programma dat zich van begin tot eind bezig houdt met het maximale rendement uit ieder evenement.

Vlak voor het evenement ContactOns.nl

De meeste bedrijven nemen deel aan een evenement om nieuwe klanten te werven. Wanneer dit de doelstelling is, dan zijn een aantal factoren van groot belang, zoals het uitnodigingsbeleid en de standbemanning.

Wij kunnen je ondersteunen bij:

  • Uitnodigingsbeleid
  • Standontwerp & routing
  • Communicatie
  • Training standbemanning
Tijdens het evenement ContactOns.nl

De beurs begint! Wat is het plan om iedereen scherp en gemotiveerd te houden, de gemaakte afspraken na te komen, de juiste vragen aan de bezoekers te stellen en zeker te weten dat je geen enkele lead zal missen?

Wij kunnen je ondersteunen bij:

  • Standbemanning
  • Hostess Service
  • Sales Assistance
  • Registratie Leads
Vlak na het evenement ContactOns.nl

De opvolging van jullie leads. Leads24 helpt om je collega’s tijdig en goed voor te bereiden op de opvolging van de leads en maximaal rendement uit de beurs te halen. Het liefst binnen 24 uur na de beurs!

Wij kunnen je ondersteunen bij:

  • Leadopvolging
  • After sales communicatie
  • Tevredenheidsonderzoek
  • Evaluatie

Dit is wat we doen

Het is belangrijk om van tevoren al goed na te denken over de manier van registeren op de stand of tijdens het evenement. Is er een centrale lijst, wat zijn de spelregels en houdt iedereen zich hier aan? Naast een efficiënte registratie is het ook heel belangrijk om voor het evenement afspraken te maken over de opvolging van de verzamelde leads. Doe je dit niet, dan is het risico heel groot dat er niets met de leads wordt gedaan.

Een succesvol evenement start met een goede voorbereiding, een strakke planning en uitvoering en een effectieve en efficiënte opvolging.

Voor iedere fase (voor, tijdens & na) bieden we praktische ondersteuning en advisering. Dat varieert van het uitnodigingsbeleid tot de registratie van bezoekers, van de juiste instructies voor de standbemanning tot het opvolgen van de leads. Leads24 is een kant en klare oplossing, die kwalitatieve leads rondom jullie beursdeelname of evenement genereert en ook direct de follow-up voor je regelt. Zonder dat je meteen uw verkooporganisatie zwaar moet belasten. Wij zorgen ervoor dat uw leads, nadat zij de stand of evenement hebben verlaten, direct al alle belangrijke informatie in hun mailbox ontvangen en daarna start de gewenste follow up op.

3 tips voor een effectieve leadopvolging

Er zijn boekwerken te vullen met zeer bruikbare tips & trics voor de beursvloer. Van al die adviezen is op zijn minst een paar dozijn goed voor de top 3. Wij hebben nu de onderstaande gekozen en we verversen dit rijtje regelmatig. En voor meer tips mag je ons uiteraard altijd bellen!

1

PROMOOT

Iedere email, brief, factuur of advertentie biedt je de kans om je evenement te promoten. Je website, social media, nieuwsbrief en Adwords zijn ideaal. Iedere kans die je aangrijpt vergroot je kans op een leuke beurs met resultaat. Jij houdt van gemak, je prospects en klanten ook.

Maak het eenvoudig om te reageren en aan te melden voor een afspraak op de stand. Je investeert stevig om op de beurs te staan, dat mag, nee moet iedereen weten.

2

NODIG UIT

Wie wil je uitnodigen en wat kunnen de bezoekers verwachten? Driekwart van de beursbezoekers maakt een vooraf een lijst van de bedrijven die het wil bezoeken. Het loont dus de moeite om vooraf een juiste selectie van je eigen database en van de voorregistraties uit te nodigen om jouw stand te bezoeken. Bel na wie je echt wilt spreken en plan de afspraken. Laat tegelijkertijd ook ruimte over voor spontane bezoekers, zij zijn vaak de kers op de taart.

3

VOLG SNEL OP

Organiseer vooraf in detail je lead-opvolging. Als je na afloop van de beurs terug op kantoor bent en het dan nog moet bedenken, is het waarschijnlijk te laat. Bovendien was je concurrent toch al sneller. Je kunt je bezoekers al een bedankje sturen voordat ze de beurs verlaten hebben en – met de juiste aantekeningen – heb je de dag na de beurs een kant-en-klare bellijst met hot leads om afspraken te plannen. Bel ze direct of laat het doen, als je maar opvolgt.

Maak kennis met ons team van specialisten

Hoe stimuleer je dat klanten effectief contact met je organisatie opnemen? Wij informeren en adviseren je graag over de vele mogelijkheden. Maak kennis met één van onze specialisten. Gedurende de samenwerking met Contactons kan je rekenen ons ervaren en gedreven team.

Mail Ons

Contact Ons

Heb je vragen over event – leadopvolging, neem dan contact op met onze expert. Zij zal binnen 1 werkdag je vraag beantwoorden.

Karin Vink

KarinVink