Beste klantenservice banken volgens Consumentenbond

 In Nieuws

De Consumentenbond heeft een contact conversie hack gedaan bij de banken. De kwaliteit van de klantenservice van de SNS is het best. Veel andere banken scoren weliswaar voldoende, maar laten nog geregeld steken vallen, zelfs bij simpele vragen.

Mysteryonderzoekers van de Consumentenbond stelden 5 verschillende vragen aan 8 banken; telefonisch, per e-mail, chat en via Whatsapp. In de 400 contactmomenten die volgden, werd een onder een vraag over terugboeken van een betwiste incasso  slecht beantwoord. De helft van de bankmedewerkers maakten deze fout.  Andere vragen die gesteld werden gingen onder meer over de kosten bij pinnen in het buitenland en het overstappen naar een andere bank.

Revanche
ASN Bank en RegioBank revancheren zich voor de eerdere onderzoeken. Toen hadden zij een onvoldoende voor de kwaliteit van hun antwoorden. Dit jaar scoren zij respectievelijk een 8,2 en een 6,9.

Wachttijd
De Consumentenbond keek ook naar de bereikbaarheid van de klantenservices. Chatten lijkt steeds meer de e-mail te vervangen. De klantenservices van ABN AMRO, Knab en ING zijn niet bereikbaar per email. Alle banken zijn telefonisch bereikbaar, maar bij sommigen duurt het lang voordat een medewerker aan de telefoon komt. ING, Rabobank en SNS zijn het snelst in het beantwoorden van vragen. SNS weet 80% van de telefoontjes binnen 45 seconden te beantwoorden.

Het hele onderzoek is te lezen in de Consumentengids van juli/augustus 2019.

Recent Geplaatst
contact-conversie-hack-2018Contactons.nl - 020-telemarketing-telecomwet-inbound