7 voorspellingen CX in 2019

Het afgelopen jaar hebben zich een aantal duidelijke trends afgetekend op het gebied van Customer Experience, zoals een nog sterkere integratie van data met Customer Experience, het samenvloeien van online en offline channels, het uitrollen van retail ecosystemen en nog veel meer. 

Deze trends zetten volgens Steven Van Belleghem de toon in 2019:

1- Data komt centraal te staan bij sales waarbij de human touch van customer service afdelingen drastisch zullen verbeteren doordat er meer data beschikbaar is en de interactie door technologie naar een hoger niveau wordt getild. Daardoor worden interacties echt persoonlijk.

2- Chatsbots worden volwassen. In 2019 zullen we proactieve communicatie van chatbots meer gaan vertrouwen waardoor bedrijven makkelijker en efficienter kunnen communiceren én niet pas nadat er een probleem optreedt.

3- Algoritmes gaan ons persoonlijk helpen om op het juiste moment een product aan te kopen tegen de beste prijs.

4- Het menselijke en lokale blijft belangrijk. Vandaag de dag is het van cruciaal belang om klanten te verleiden en te overtuigen om voor je bedrijf te kiezen. Om vervolgens te profiteren van de sterke lokale binding met de focus op community welke de grote technische bedrijven niet hebben. Lokaal de beste.

5- Voice wordt een belangrijke merk en productfilter. Klanten hoeven niet meer door verschillende pagina’s te ploeteren om merken en producten te vinden die ze willen. Waarbij Google de grootste informatiefilter is, doet Amazon hetzelfde voor producten.

6- De tijd van je klant managen wordt belangrijker. We zijn ons collectief meer bewust geworden van, en meer vragen gaan stellen bij hoeveel tijd we besteden aan verschillende van onze bezigheden. Het logische gevolg daarvan? We willen tijd besparen waar we kunnen, zodat we de tijd die ons rest op een leuke manier kunnen invullen. Bedrijven zetten daar nu ook op in. Customer Time Management. Er zijn twee mogelijkheden: je bespaart hen energie, en optimaliseert hun tijdsbesteding. De kwaliteit van de klantervaringen kan je verbeteren, waardoor ze hun tijd efficiënter besteden. Je kan ook focussen op de ervaringen die niet nodig zijn voor klanten of die ze niet leuk vinden. Bespaar hen tijd door deze ervaringen te verminderen of compleet weg te nemen.

7- Betrouwbare gatekeepers winnen aan belang, In 2018 kregen heel wat grote tech bedrijven een serieuze deuk in hun vertrouwen, zelfs op hoog niveau. Geen enkele daarvan was zo prominent en belangrijk als Facebook. Transparantie wordt en nog belangrijker verkoopargument. bedrijven die wél vertrouwen krijgen van hun klanten, krijgen ook hun data. En daarmee hebben ze een enorme voorsprong als het op customer experience aankomt.

Recent Geplaatst
2019 Webshop conversie boostivr-contactons-2.0