3 Musthaves voor betere service dan je concurrenten

 In Nieuws

In een competitieve, globale omgeving moet superieure klantenservice verplichte kost zijn. Neem de tijd om de workflows en respondiviteit van jouw organisatie te bestuderen. Dat is de hoofdconclusie van het ‘2018 Global State of Customer Service Report’ van Microsoft. Op basis hiervan komt Forbes met drie basale must haves die benodigd zijn om klanten de service te bieden waarnaar ze verlangen.

1- Laat jouw klanten weten dat je ze hoort
Toon jouw klanten dat je naar ze luistert. Via bewezen methodieken feedback te verzamelen als enquêtes, 1-op-1 telefoongesprekken, e-mails en social listening. Beloon bijvoorbeeld testers waardoor zij niet alleen een gevoel van merkloyaliteit krijgen, maar ook trots voor het delen van hun kennis en inzichten. Als je om advies vraagt, moet je vanzelfsprekend ook klaar zijn om te handelen naar de beste ideeën. Ontwikkel daarom een document of platform voor het bewaren, evalueren en delen van inkomende voorstellen en gedachten van klanten, zodat hun waardevolle input niet verloren gaat.

2- Wees er voor jouw klanten als ze je nodig hebben
Technisch is jouw business wellicht niet uitgerust in een 24/7 economie. Jouw klanen willen veelal service via een groot aantal kanalen, en zij willen het on-demand. Via een self service kanaal is dat mogelijk, zoals FAQ, SmartContact en Chatbots.

3- Bedenk manieren om goederen (snel) te leveren
Jouw concurrentie bijhouden – zo niet voorblijven – is essentieel.  Kijk naar knelpunten in klantleveringsproces via onze Contact Conversie Hack om die aansluitend te verwijderen of te omzeilen.

Recent Geplaatst
contactpagina-optimalisatie-contactons2019 Webshop conversie boost