2019 Webshop conversie boost

 In Nieuws

Hoe kan je op eenvoudige wijze de conversie in het aankoopproces verhogen en het retour percentage verlagen? Door de klant op het juiste moment effectieve assistentie verlenen via LiveChat Service.

Waarom zo weinig proactieve assistentie bij een webshop aankoop wanneer ik het nodig heb?

De gemiddelde webshop conversie bedraagt tussen de 0,3% en 5% bij een aankoop. Dat betekent dat de overige 97% niet converteert. Bij kledingaankopen kan de retour percentage oplopen tot gemiddeld 70%. Door op het juiste moment online assistentie te verlenen kunnen beide percentages enorm verbeterd worden.

Op dit onderdeel liggen gigantische kansen om de conversie te verbeteren. Door het aanbieden van livechat + service. 

LiveChat Service is dus een combinatie van:
– Software (Livechat en Cobrowser)
– Insights
– Chat agents (co-sourcing/outsourcing)

Dit laatste 7 dagen per week van 9.00 uur ‘s ochtends tot 23.00 uur ‘s avonds.

Het aanbieden van laagdrempelig contact door bijvoorbeeld LiveChat Service:
1- zorgt voor een hogere conversie in de webshop/winkelwagen
2- 
zorgt voor een lagere retour percentage
3- zorgt voor een gemiddeld hoger aankoopbedrag.

De andere manier waarop live chat meer conversie realiseert is door het binnenhalen van informatie via de chats (Insights). De behoeften van potentiële klanten, onduidelijkheden en klanten zijn allemaal vormen van informatie die je kunnen helpen bij het beter communiceren met  de potentiële klant.

Toch zijn er nog volop bedrijven die niet de mogelijkheid van assistentie verlenen in de winkelmand in het aankoopproces.  Assistentie over levertijden, maatvoering, kleur en overige vragen voor de aankoop.  Of bedrijven die niet goed kunnen assisteren omdat de agent niet kan zien over welk artikel in de website de bezoeker vragen heeft, terwijl dit via Cobrowser eenvoudig mogelijk is.

Je hoeft de Service niet voor alle aankopen in de webshop aan te bieden. Je geeft aan wanneer er proactief LiveChat wordt aangeboden. Dat kan zijn bij een bepaalde orderwaarde, een specifiek artikel of categorie of merk, of bijvoorbeeld alleen bij bepaalde bezoekers. Vervolgens breid je de service uit op die plekken waarbij het wenselijk is.

Contact ons voor meer informatie.

Recent Geplaatst

Start met typen en druk op Enter om te zoeken

best-in-class-service-contactonsCX 2019